marți, 19 mai 2015

Făuritori de destine



În sfârşit mi-am dat frâu liber creativităţii şi mi-am permis să dezvolt o idee. E pentru a treia oară când creez ceva de când lucrez într-o fabrică. Rutina mi-a rupt aripile şi mi-a zdrobit creativitatea într-un hal din care mă bucur că am mai scăpat!
Recent mă gândeam la ce fac cu viaţa mea. Care-mi sunt oportunităţile, alegerile, căile şi dorinţele de viitor.
 Închipuie-ţi că eşti într-o încăpere frumos mobilată, decentă, cu tot ce ai nevoie, în pereţii căreia sunt sute, poate mii de uşi încuiate.  Camera este zona ta de confort din care e relativ greu să ieşi. Uşile sunt oportunităţile tale de dezvoltare; una rustică, alta de sticlă, alta cu senzori... au diferite feluri de yale, au diferite texturi, culori şi forme.
Tu, ca persoană, poţi alege mediocritatea zonei tale de confort şi poţi trăi între cei patru pereţi împreună cu miile de uşi încuiate, de exemplu, lucrând într-o fabrică unde ori nu ai, ori nu vrei să alegi metodele pe care le aplică eu,  sau, pre-gândind problema, crezi că nu te poţi integra în mediul în care apar posturile vacante. . . sau poţi alege altceva.
Poţi alege să făureşti una, două sau zece chei pentru uşile din camera ta, pentru e „scăpa” din confortul care nu te lasă să evoluezi pe niciun plan. Ajungând aici, poţi  folosi materiale şi unelte pe care le găseşti singur sau poţi împrumuta, cere ajutor, cere îndrumare sau orice din ce crezi că te-ar face să făureşti cheia potrvită pentru uşa pe care vrei să o deschizi. Aminteşte-ţi că orice persoană care intră în viaţa ta are scopul ei, aşa cum şi tu când intri in vieţile unora, ai scopul tău.
Unii oameni se folosesc de alţii ca de nişte unelte pe care atunci când şi-au terminat de construit cheia, îi aruncă în debaraua trecutului fără a îi mai băga în seamă, fără a-i mai şterge de praf, din când în când cu un „Salut! Cum îţi mai merge?”.  Ei sunt genul de oameni care trec peste covoare de păcate şi nu îşi dau seama că sunt murdari pe pantofi!
Aşa că...
Învaţă din orice! Greşeşte! Repară! Cere-ţi iertare! Fii recunoscător! Ajută! Încearcă! Reuşeşte!

Niciun comentariu: